onsdag 13 maj 2009

Gjorde en ny upptäckt idag

tyvärr kan jag inte skriva om vad det är eller något gällande upptäckten då detta ska skickas till min advokat som del i bevisföringen som ska in till tingsrätten.

Det jag kan skriva om är mina känslor gällande upptäckten.

Genomgående i många år av vårt förhållande gjorde jag om och om igen upptäckter som kändes otroligt kränkande för min del. Den sista upptäckten var det jag fann på Internet den 7e maj 2008 även om det är lite annat än det jag talar om nu men det var den absolut värsta kränkningen jag varit med om.

Nu har det gått ett år efter separationen och jag trodde ärligt talat att jag aldrig mer skulle behöva känna så här igen men tyvärr hade jag fel.

Jag som haft en helt otrolig dag idag! Igår kväll fick jag ett sms från en vän som undrade om jag ville gå på en show i morgon (idag) och jag tog med mig barnen dit nu på kvällen och det var magiskt! Helt suveränt var det med otroligt härliga låtar och mycket dans och energi. Jag fick till och med tillfälle att samtala med en av killarna som uppträdde efteråt och jag berättade för honom att jag haft ett jobbigt år men att just deras uppträdande hade en helande känsla hos mig. Denna unga man - Brad - som jag talade med var helt tagen av mina ord och jag likaså av deras helt suveräna show: the music makers - the young ambassadors tror jag de kallas.

Så kom jag hem och upptäckte att min dator stängt av sig själv under tiden vi varit borta och jag som höll på att bränna ner saker till en DVD-skiva för att frigöra lite mer plats på datorn men jag tog det med ro när jag upptäckte att något som krånglat för mig under en tid nu fungerade efter denna omstart - jag har startat om datorn ett antal gånger tidigare men det har aldrig fungerat...

Det var strax efter det här jag gjorde denna nya upptäckt och nu sitter jag här.. ena delen av mig är uppfylld av kvällens härliga show och en annan del av mig önskar så att jag aldrig sett vad jag såg idag för återigen känner jag mig enormt kränkt igen.

Nej nu ska jag slänga mig ner i sängen och kapitulera framför teven.

1 kommentar:

fixa_bloggen sa...

Jag gissar att jag vet på ett ungefär vad det är???

Är det inte konstigt att man kan känna sig så kränkt och dessutom så långt efteråt!

Här har det inte hänt så mycket på sista tiden, det verkar som om hypnosterapin har gjort åtminstone lite nytta. Eller så var det kanske mitt resignerade konstaterande att då måste det ju vara helt okej att jag gör likadant men på ett sätt som känns bättre för mig (typ prata med folk)? I alla fall har datorn fått stå oanvänd av honom sedan dess, han törs knappt kolla mailen.
(eller, mer realistiskt tänkt, så är det kanske för att han åter har internet på mobilen... suck)

Kanske skulle du ha en boxningssäck att avreagera dig på, inte nyttigt att bära allt inom sig som du får göra.

Oj, måste springa till skolbussen med sonen. Ha det bra!!!!
Kram!
Anneli