måndag 18 maj 2009

Hemma igen....

Jag vet inte vad jag ska säga om förhandlingarna.. exet drog ju som vanligt upp en massa lögner och omskrivningar. Han kan ädelt nog tänka sig fortsatt gemensam vårdnad men enbart om han får boendet av barnen. Han försökte påtala att jag var en dålig mamma.

Även jag yrkade att boendet skulle stanna hos mig och framlade fakta så som Eriks läs- och skrivutveckling, att han får hjälp i skolan här och att han går i gruppen "skilda världar". Här har han utvecklats enormt och blivit mycket säkrare på sig själv.

Skulle han återgå till exet kommer han att komma till en skola som fått svidande kritik från skolinspektionen då det visade sig att 50% av eleverna gick ut skolan utan behörighet till gymnasiet samt att skolan inte gav resurser till elever med behov av stöd.

Nu på onsdag kommer papperna.. få se vad som händer då...

1 kommentar:

Cirtap sa...

Hej,
Jag sitter ju som sagt och läser din blogg i mellanåt. Det slog mig idag hur viktigt det är i en situation som du nu befinner dig i att inte göra tvisten en sak med barnen. Den som strider för hårt för sin personliga åsikt, och använder barnen som argument kommer att få mycket frågor tillslut.

Snälla, vad du än gör i denna process, tänk igenom motiven bakom varför barnen har det bättre hos den ene eller den andre. Det är ju vandligt med varannan vecka numera - vilket gör att barnen också får tillbringa lika mycket tid med båda föräldrarna. Vilket i slutändan är det som är viktigast, ett barn har två föräldrar och skall inte behöva välja. Annars önskar jag dig lycka till.