onsdag 6 maj 2009

Ett gäng av män...

För att ha haft en ledig dag så har den varit allt annat än lugn!

Fick upp barnen och packade deras matsäckar för båda skulle på utflykt idag. Sedan hem och plocka lite. Vid 11 så var jag till terapeuten och pratade med henne och efter det hämtade jag upp Emma på förskolan - hon var där 2 timmar idag eftersom jag skulle prata med terapeuten.

Hem och plocka lite mer, körde Erik till gruppen och på vägen dit ser jag en buss vid påfarten till motorvägen och två unga killar står och försöker lifta.. ja hela ena kanten av vägen var full av människor som såg allmänt strandsatta ut! :)

Det visade sig att först hade busschaufören inte fått igen dörrarna och en kort tid efter det låste bromsarna sig.

Jag körde in killarna till stan och hämtade upp Erik.

Sedan hem och börja packa upp alla möbler! Jag fick 5 personer till hjälp att flytta ner vissa möbler till källaren och sedan stannade 3 kvar för att hjälpa till att montera 2 loftsängar.. det hela tog 5 timmar! Själv monterade jag bara ihop ett litet lekbord och två stolar samt en förvaringshylla.

Nu har båda barnen fått halvordning på rummen...

Mitt under tiden jag satt och skruvade ihop bordet och stolarna gick telefonen varm! Det var flera som ringde för att kolla vilken tid de skulle komma. Så telefonen låg hela tiden intill mig på golvet där jag satt och svettades över stolarna.

Telefonen ringer igen och jag känner igen numret men jag kan inte komma på vem det var och när jag frågar hör jag bara en konstig röst som säger "vill du ha någon service en kväll?" och jag helt inne i att skruva möbler och att prata med personer som skulle hjälpa mig med detta fattar inte riktigt vad det här handlar om.

Till slut så hör jag hur mannen börjar skratta och så presenterade han sig.. det var bilhandlaren som ringde för att höra hur allt gått och även få lite uppdatering om vad som hände när jag lämnade tillbaka den gamla bilen till exet..

Och ja.. jag ska få service någon kväll. :) Jag ska in och de ska kolla vad det är som skramlar under bilen.. och utan kostnad för jag har 3 månaders garanti...

Inga kommentarer: