fredag 29 maj 2009

Tillbaka till socialen igen

Igår ringde socialsekreteraren och bad mig komma in till dem nästa vecka för en "uppföljning". Lite intressant med tanke på att de lagt ner utredningen utan insats enligt deras egen utsago i papperna men nu ska de följa upp tingsrättens beslut att låta barnen bo hos mig.

Jag kan säga att det är ett antal fler personer än jag som är misstänksamma gällande detta! Min första tanke var vilka bevis och dokument ska jag ta med mig till det mötet?

Socialsekreteraren frågade mig varför jag lät så misstänksam och man kan ju alltid gissa varför jag är det! Alla som läser utredningen säger samma sak - den är otroligt partisk och utgår enbart från exets sida - min historia och min sida finns inte med och jag skämtar inte!!! Den är missvisande och en person menade på att socialen satt strypkoppel på mig som de drar åt mellan varven. Det är precis så det känns.

Jag har gått igenom ett överdjävligt år och jag vill bara få en chans att slappna av och njuta av tillvaron tillsammans med barnen men jag får ingen chans till att göra det för det är alltid någon eller något som ska djävlas. Är det inte exet så är det socialen eller en viss kär släkting.

1 kommentar:

Cirtap sa...

Visst, oron kanske kommer tillbaka runt Soc och deras konstiga processer. Men, ta det lungt. Du har en dom i ryggen och kan helt förlita dig på den. Slappna av och titta dig i spegeln innan du åker dit. Säg till dig själv att du gör ett bra jobb och att ingen har rätten att ta ditt mående ifrån dig.

P