lördag 21 februari 2009

21 dagar in

nu har jag gått på den här kosten i 21 dagar - 3 veckor i morgon!

Att säga att jag är trött på kyckling är ingen underdrift - om jag aldrig mer kommer att se en kyckling efter den här kosten så är jag nöjd med det!

Inte en enda gång har jag fuskat! Inte en smula bröd, inte en klunk saft, inte en endaste liten bit godis eller annat! Jag har skött dieten helt felfritt från dag 1 men det är krävande. Numera måste jag vissa dagar avlägsna mig från köket när barnen äter för det går helt enkelt inte att stanna kvar där inne.

Magen är lite bättre även om den är långt ifrån bra. Jag har köpt hem en hel del näringsdrycker från apoteket. Det finns inga drycker som är både mjölk- och glutenfria så jag fick ta en med mjölkprotein i. De senaste dagarna har jag fått ont i magen ett tag efter att jag druckit en drink men jag vet inte om det har med drycken att göra eller om det bara är min mage som krånglar som den alltid gör.

Jag tog ett uppehåll i ett par dagar men innan det drack jag en flaska om dagen och då hade jag inga problem med magen.

Önskar så jag visste varför jag har sådana problem med magen och fick en universalkur på en gång för att slippa allt det här.

Men även detta kämpande har sina glimtar - jag har nu gått ner hela 19 kilo sedan maj 2008 (står 2007 i den bloggen men jag gick upp allt igen och fick börja om från början maj -08). Ett kilo till och det blir hela 20 kilo.

Tänk om jag kunde få ett klädföretag att sponsra mig med en hel garderob när jag är klar med all denna viktminskning för jag kommer definitivt att behöva nya kläder. :)

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Härligt att höra att det går så bra. Grattis!
Alltid roligare att köpa nya kläder om inte annat. ;-)