lördag 7 februari 2009

Och dansen fortsätter...

Efter hans tjafs om att få dra av underhåll så skrev jag till honom att om han var så snål och ville ha tillbaka pengarna så skulle jag personligen sätta in dem på hans konto så fort jag fick min lön.

Så igår kom lönen och jag frågade om han skulle ha de där *censur* pengarna? Fick ett meddelande tillbaka att jag skulle glömma det. Att jag skulle riva blanketten och glömma allting.

Det är precis så här vi har hållt på sedan i juni - han hotar och bråkar om något och när jag sedan konfronterar honom angående det han sagt så tar han tillbaka allt!

Så vad kan vi lägga till i statistiken nu?

* hot om att ta tillbaka bilen
* hot om att ta tillbaka alla våra gemensamma ägodelar jag fick
* lovade att betala halva barnomsorgsräkningarna vi hade gemensamt men gjorde det inte
* hotat X antal gånger om att söka enskild vårdnad
* hotat om att inte lämna tillbaka barnen, fullföljde även detta vid ett tillfälle

* hotat om att skicka polisen på mig om jag inte gör som han vill
* hotar med soc om jag inte gör som han vill
* ska ha tillbaka pengar för att han haft barnen ett fåtal dagar i dec
* ska ha avdrag i underhållet för att han fått ökade kostnader i och med att han är den som åker fram och tillbaka
* försökt med våld ta vår dotter från mitt hem

* krånglar med lämningarna stup i kvarten
* vägrar skicka över kläder och leksaker
* vägrar gå med på en bodelning
* lovade att byta efternamn (ta bort mitt) men nu vägrar han göra det
* först vägrade han betala underhåll för han menade på att det behöver han inte göra om vi har gemensam vårdnad för det hade försäkringskassan sagt.

* när han väl går med på att betala underhåll krånglar han hela tiden - tack och lov för fk och att de nu tagit över ärendet
* vägrar samarbeta och svara på sms
* gör upp planer för våra barn tillsammans med andra - numera vet jag inte vem jag ska ringa för att få veta när han tänkt ha barnen eller så. Ska jag kontakta honom, ringa hans kompis, hans styvmor eller soc?
* ena dagen har han inga problem med att samarbeta för att nästa dag börja krångla igen

Tack och lov att inget av allt det här berör mig längre. Sist han meddelade att han tänkte kräva 50-50 boende så hälsade jag bara att vi ses i tingsrätten.

Han har inte haft en tanke på vad det skulle innebära för både honom och barnen om han skulle ha dem 50% i och med att han har ett sådant jobb som han har samt att det väldigt många timmar i bilen per dag och vad jag vet är han aldrig ledig mån-fre. Han är som mest ledig 2-3 dagar i sträck.

Inga kommentarer: