måndag 9 februari 2009

Snart 2 veckor sedan

pappan hade någon som helst kontakt med sitt äldsta barn och det barnet är definitivt gammalt nog för att förstå att pappa inte ringt.

Hade inte jag meddelat honom om att yngsta barnet var ledig i onsdags och att han kunde ha henne över dagen så hade inte heller hon hört av från sin pappa på lång tid.

Ärligt talat tycker jag faktiskt att det är fruktansvärt snålt av honom att inte offra lite tid och pengar på att ringa och säga godnatt till sina barn i alla fall någon gång i veckan. Hela deras värld har vänts upp och ner och de behöver båda sina föräldrar så mycket men det verkar inte pappan förstå.

Han tycker att det är roligare att lägga den energin på tjejen istället för sina barn.

Och varför blir jag inte förvånad?

Uppdatering:
Klockan börjar närma sig midnatt och jag ska precis till att sätta igång min meditations-cd och sova men tänkte bara berätta att nog katten gjorde det susen att skriva här i bloggen. Jag vet att exet och hans pack läser här inne och det tog inte lång tid efter att jag lagt upp detta inlägg förrän han försökte få kontakt med barnen.

Tydligen ringde han två gånger idag såg jag i sonens telefon efter att barnen lagt sig men ingen av oss hade hört signalen.

Barnen har spelat singstar och allt vad det innebär: jag blev döv på kuppen och barnen hör absolut inget annat än låten, ylandet från sig själva och varandra samt mammas plågade stön när de båda två sjunger så falskt att jag allvarligt funderade på att be till högre makter att tillfälligt ta bort min hörsel. :)

1 kommentar:

Anna-Carin sa...

Haha, vilken härlig beskrivning av hur det är att ha barn som gillar singstar. Kan säga att jag kände igen det :)