söndag 1 februari 2009

Den omvända världen.

Jag skrev någonstans tidigare i min blogg att jag inte tycker om att bada i badkar. Det här gäller bara när jag är frisk. Om jag badar när jag är frisk blir jag så slö och trött när jag kliver ur vattnet men om jag badar när jag är förkyld är det precis tvärtom.

Tidigare idag kände jag att kroppen var på väg att ge upp. Näsan var snorig, hade ont i huvudet och var förlamande trött så jag tappade upp ett hett bad och satt där i tills jag svettats ett tag.

När jag sedan kliver upp känner jag mig klar i huvudet, näsan har slutat rinna, huvudvärken är borta och jag känner mig pigg igen.

Synd bara att klockan börjar närma sig 1 på morgonen för annars hade jag hoppat ner i badet igen för nu börjar verkningarna efter det varma badet att lämna min stackars förkylda kropp.

2 kommentarer:

Bloggullet sa...

Förlåt, jag har glömt att svara på utmaningen, ska göra det imorgon.
Kramar

Västgötskan sa...

Bada är ju det bästa som finns, oavsett om man är frisk eller inte! ;-)
Synd att vi inte har något badkar (än)... :-(