torsdag 12 februari 2009

Intressant

Jag har hela 5 vittnen/referenser angående barnen, mig själv och även exet men soc har valt att inte höra några av dem.

De anser inte att det är nödvändigt att kontakta sonens gamla skola som kan bevisa för dem att vår son alltid har varit en känslig pojke och lätt för att gråta. Nu anser de att det är mitt fel men vägrar ringa skolan.

Jag har också ett vittne om att exet gör inget annat än att sitta vid datorn hela tiden - detta vittne har sett detta flera gånger men ingen har ringt.

Jag har även uppgett min terapeut som referent men henne tänker de inte prata med - hon har tydligen inte en tillräckligt bra utbildning enligt dem - men de tar fullt till fasta det som exets bekanta sagt om mig och de har verkligen ingen utbildning.

Jag har förklarat om och om igen att jag var trött pga medicinerna och att min läkare gärna ställer upp och pratar med dem - de anser att han inte har något att tillföra.

Nu har jag ett till vittne som kan bevisa för dem hur illa behandlad jag blev under hela min uppväxt av min mamma men inte heller den personen kommer att bli hörd men de tror varenda ord min mamma säger?

Nu har terapeuten lovat att tvinga dem att höra henne för hon ska själv ta kontakt med dem och prata och då måste de lyssna. Hon skulle försöka få tag i min läkare också. Mina två andra vittnen ska jag be skriva ner allt de kommer på för soc kan inte heller bortse från dessa dokument.

Sedan till slut ska jag begära in alla papper som går att finna från sonens gamla skola och lämna över dessa till soc för att bevisa att min son alltid har varit en känslig pojke och att han tycker att det är jättejobbigt när saker blir svåra eller om någon är dum mot honom.

Nu i helgen är jag barnfri - då ska jag sätta mig ner och dokumentera allt in i detaljer! Allt från exets hot om att ta livet av sig till misshandeln och all hans vägran att samarbeta. Det tillsammans med en hel del reservationer angående vissa kommentarer från soc.

Detta dokument ska jag sedan lämna in till både soc och till min advokat som jag ska träffa nästa vecka.

Inga kommentarer: