söndag 1 februari 2009

Jag blir så trött på honom!

För tredje gången i rad kom han hem till mig med säckar av hans eget skräp. Nu har jag fått alla hans gamla gardiner som han fått av sin mamma samt sin fd svärmor, allt gammalt linne som även det kommer från hans första äktenskap.

När jag bad om kläder till dottern fick jag hennes gamla kläder hon hade för några år sedan men inget hon kan ha nu.

Idag kom han även med en blankett från försäkringskassan att han ville göra avdrag i underhållet för han hade haft barnen 7 dagar i december.

Att jag är den som lägger ut tusentals kronor i utrustning till sonen och skolan, sonens mobiltelefon för att han ska kunna kontakta pappa och jag har även varit tvungen att betala en stor summa i räkningar som han skulle ha tagit hand om.

Han kräver att själv få behålla hus och alla ägodelar vi hade tillsammans och nu kräver han att jag ska skriva på ett papper för att han ska få ett par hundra mindre att betala i underhåll!

Han är ju helt sanslös!

2 kommentarer:

Bloggullet sa...

Jag förstår att du blir trött, sånt är jobbigt.
Kramar

bläckfisken sa...

hej jag har letat så på nätet efter en ensamstående tvåbarnsmamma som brottas med samma saker som jag gör. Nu har jag gjort det, jag själv har däremot inte en sån svår relation till pappan som du har.
jag hoppas verkligen att du fortsätter o kämpa på. En dag ska du se att det lättar, eller jag intalar mig själv det iaf :)
/k