onsdag 18 februari 2009

Jag känner mig så hjälplös

när mina barn blir sjuka.

Redan i måndags förstod jag att något var på G för min dotter var inte som hon brukar vara när jag hämtade henne. Det var redan då jag ringde jobbet och förvarnade att jag inte skulle komma in under tisdagen och arbeta.

Så i går morse kom lillan upp och klagade på ont i huvudet. Runt förmiddagstid hade hon 38.3 och hon brukar ligga på runt 36.8. Ju fler timmar gick under dagen desto högre blev hennes feber. Mot eftermiddagen fick hon en halv Alvedonkur och en timme efter det hade hon 39.3.

Om inte febern var nog så tog resten över kändes det som. För tillfället har jag inte en enda ren handduk för jag har använt dem alla för att torka upp. Även min säng och soffan fick sig ett par duschar. Tur att hon bara fått vatten att dricka under dagen. Hon har inte klarat av att behålla en enda klunk med vatten under tisdagen.

I morse vaknade hon upp med 38.9 och ville ha ett varmt bad - det tredje i ordningen sedan igår eftermiddag. Hon har sovit nästan hela dagen idag.

Jag känner mig som en fullständig skurk för om någon timme ska jag ta med henne hem till en väninna som ska passa henne för jag bara måste åka in till stan och träffa advokaten. Gör jag inte det idag så måste jag vänta 2-3 veckor innan han har tid att träffa mig igen.

Hos den här familjen är de redan sjuka och troligen har våra barn blivit smittade samtidigt för deras äldsta dotter och min dotter går på samma avdelning.

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Hoppas hon blir bättre snart.