fredag 27 februari 2009

Nöden har ingen lag.

För att förklara allt måste jag beskriva min familj lite fort. Den består av då mig Seven, min son Erik 8 år och min dotter Emma 4 år. Vi bor tillsammans i en tvåa på 61 kvadrat vilket inte är direkt litet för en tvåa men vi är ju liksom 3 personer i hushållet.

Nu när Erik är 8 år så märks det att han har ett allt växande behov av att ha en egen plats. Fram till denna veckan har barnen delat rum men nu har jag flyttat ut min säng i vardagsrummet och jag håller på att ställa in alla Emmas saker i sovalkoven i vardagsrummet jag sov i innan.

Nu kommer barnen att fortsätta sova i samma rum tills det jag har råd att köpa en bäddfåtölj till Emma. Jag såg att IKEA har bäddfåtöljer i samma stil som soffan jag har så jag tänkte köpa en sådan.

Så nu bor vi alltså 3 personer i en tvåa men helt plötsligt har ändå alla ett helt eget utrymme även om jag delar mitt utrymme med barnen om dagarna. :)

Jag kan tänka mig att lägga upp bilderna på allt när jag är klar. Exet menar på att jag och barnen lever i en svinstia - ska bli intressant att se om det finns någon som håller med honom eller tar avstånd från hans påstående. :)

Inga kommentarer: