måndag 2 februari 2009

IBS kost dag 2.

Då var jag klar med dag 2 på IBS-kosten. Jag räknar med att äta den här kosten i upp emot 6 veckor innan jag börjar introducera nya födoämnen. Ärligt talat trodde jag inte att kosten skulle ge resultat så snart!

I vissa avseenden är magen precis som tidigare men jag har mindre magkramper och gaser. Okej, okej. Det är min blogg - jag väljer själv vad jag vill skriva om. :)

Jag önskar att det fanns flera där ute som är helt öppna angående sin IBS för vi behöver prata om det här. Detta är något som drabbar många men få väljer att söka hjälp för det är så pinsamt att prata bajs, pruttar och allt som har med tarmar att göra.

En sak är dock säker: det är förlamande att leva med en mage i olag och det är inget jag tänker skämmas för att skriva om heller!

Det sägs att man rasar i vikt av den här kosten och även om det är det sista skälet jag har för att äta den här kosten så är det för mig i alla fall en trevlig bieffekt. Sedan separationen i juni har jag gått ner 13 kilo.

Jag måste bara ta ett kort på ett par byxor för att illustrera hur mycket jag gått ner men byxorna måste torka först - sedan kommer kortet. :)

Inga kommentarer: