fredag 20 februari 2009

Ha!

Barnens farmor ringde igår kväll och berättade att soc ringt henne och det intressanta var att hennes beskrivning av situationen var samstämmig min! Även hon intygade om att sonen har tagit enorma kliv framåt i utvecklingen sedan vi flyttade och det skulle inte ske om han mått dåligt och om jag vore psykiskt instabil som de vill utmåla mig till att vara! De hade till och med ringt upp henne för att fråga om de verkligen hade förstått henne rätt.

Det ska bli intressant att höra vad de har att säga vid nästa möte.

Hon har även hon berättat om allt tjafs som exet har haft för sig. De hade frågat henne om hon någonsin sett något utbrott från mig och hon berättade som det var. Hon har hört personer (läs exet) påstå att jag har haft utbrott för mig men att hon aldrig sett något liknande.

Hon beskrev mig som en glad och busig mamma som alltid såg till barnens bästa och att jag alltid tagit väl hand om barnen. Att hon och jag kanske inte alltid varit överens gällande något vi pratat om men att vi tillsammans alltid har fört en objektiv och öppen diskussion gällande vad det än kan ha handlat om.

Hon berättade även ett par saker om exet som jag inte tänker skriva om här ifall att han eller hans pack läser. Jag bryr mig inte om de läser men det finns vissa saker jag inte tänker ta upp här i bloggen.

Nu har jag äntligen börjat få in de dokument jag har begärt från olika platser och jag har nu samlat på mig ganska stora bevis för vad exet har ljugit om och andra lite mer jobbiga saker som han vägrat erkänna tidigare. Nu har jag pappersbevis gällande detta!

Nu ska jag fortsätta städa! Det är första dagen sedan måndagkväll som jag har haft en chans att röra mig omkring i hemmet. Dottern har haft 40 graders feber i 3 dygn och kräkts i 2 av dessa. Nu håller febern äntligen att ge sig även om hon har lite feber så är hon i alla fall pigg idag.

Lägenheten ser ut som en katastrofzon *skrattar* men jag prioriterar gärna att sitta med dottern framför att plocka upp lite kläder och leksaker från golven. Om någon anser att jag är en dålig mamma för det så kan jag gladeligen lämna ut adress till både mig och till soc här på orten så får de ta upp det med dem. *ler*

Inga kommentarer: