söndag 18 januari 2009

Alopecia

Tyvärr är detta något jag drabbats av pga mediciner och det känns jättejobbigt att kunna dra bort väldigt mycket hår varje gång jag borstar håret eller tvättar det. Jag hoppas verkligen att det inte är en permanent förändring som sker utan att jag kommer att få tillbaka mitt tjocka hår den dagen jag slutar med min medicinering.

För tillfället har jag löshår i håret. Clip-on träns men jag använder dem sällan för de sliter en del på håret men ibland måste jag få känna mig som förut. Det kommer att ta tid att acceptera denna förändring.

Men idag snubblade jag över en tråd på Familjeliv som handlade om löshår och en av siterna hade riktigt fina peruker. Det är nästan så jag blir lite sugen att testa faktiskt. De är inte dyra men i slutändan så kan de nog höja mitt självförtroende ett par snäpp.

Inga kommentarer: