lördag 10 januari 2009

lördagen den 10e januari 2009

6:40
God morgon mamma. Min dotter kröp upp i min säng för 10 minuter sedan. Hon ser oförskämt pigg ut. Det är synd att säga att mamma känner likadant. :)




7:40
Tinar bröd till frukost. Eftersom jag inte har någon micro får jag tina brödet i ugnen. Jag sätter temperaturen på runt 60-75 grader och så får brödet tina där inne. Alla tror de får nybakat så avslöja inte min hemlighet nu.



8:40
Plockar lite i köket. Kolla in katten på stolen. Jag undrar vad det är hon ser som är så intressant.





9:40
Tvätt: the never ending story. Fast å andra sidan är det värre med disken. Den ska ju göras minst 3 gånger om dagen - jag tvättar bara 5 gånger i veckan. *note to self: skaffa diskmaskin när jag får råd*




10:40
Försöker fixa till en ny bakgrund till bloggen. Jag har precis lärt mig hur man gör och det är så beroendeframkallande! Inspirationen och kreativiteten är äntligen återfunna!




11:40
Förbereder lunchen: kycklingklubbor + krossade tomater + kryddor tillagas i lergryta. Serveras med ris.





12:40
Granen äntligen avskalad. Trist för det är mysigt med gran. Måste bara hitta band för att binda ihop den och bära ner den i förrådet.





13:40
Mätta och belåtna. Sonens kompis kom över och jag hade bara gjort 3 klubbor så jag tog en vegetarisk biff istället. De är ljuvligt goda och helt hemmagjorda. :)




14:40
Den här gången blir det ett foto av biffarna jag talade om för i samma stund som jag tog kortet på mina frysta veg. biffar ringde larmet för 14:40. Recept finns i bloggen.




15:40
Lek ute, lek inne. Vi har precis kommit in igen och barnen satte sig framför XBoxen. 2 egna barn - 1 lånad.





16:40
Buzz och pop-corn. Receptet för en helkväll tillsammans! 1: Hade inget lock till kastrullen men det går att poppa med en bricka över också insåg jag. 2: Det märktes att vi inte spelat på väldigt lång tid. Vi fick ingen bild hur vi än kämpade - tills jag insåg att vi inte kopplat in sladdarna där fram. Ja ja. Så kan det gå ibland. *ler*


17:40
Någon måtta får det vara. :) Låg faktiskt i badet men det är en bild jag inte tänker dela med mig av. Ni får denna istället.





18:40
Snacka om fantasilös middag. Potatisbullar, bacon och lingonsylt. Tyvärr har jag ingen vitkål hemma.





19:40
Who's the Sing Star? Vi rockar loss alla tre till olika Sing Star till PS2.






20:40
En ny diskborste??






21:40
Snön lyser vit på taken.. endast Seven är vaken. Kanske inte riktigt så men visst känns det som det när man ser ut över folktomma bostadsområden. Precis till höger om bilden är sonens skola. Snacka om att ha nära till skolan.



22:40
Och vad glor du på? I vardagsrummet har jag satt upp 3 bokhyllor och de står rakt ut i rummet. Innanför är mitt krypin där jag sover. Ovanpå dessa hyllor har jag placerat katternas burar och där ligger de och myser om dagarna. Fast det är ju inte direkt lika mysigt som de gånger de hoppar rakt ner på mig när jag ligger och sover.


23:40
Dags att säga nattnatt. Även om jag blir uppe en stund till så väljer jag att avsluta mitt lilla projekt här och nu. Godnatt allihopa.

Inga kommentarer: