måndag 19 januari 2009

En yogamatta mindre

Det känns som om jag behöver förklara det där med yogamattan i min "topp 5" igår. :)

Jag kunde för allt i världen inte hitta sonens gymnastikskor igår så jag tog ett par av de skor han haft på sig ute i somras och när jag stod och gjorde rent dem under hörde jag att det rasslade.

Det visade sig att inlägget i skorna hade gått sönder i ganska små bitar och själva rutnätet i gummi i undersulan låg framme och det är inte skönt att gå i skor på det viset. Det som rasslade var grus som hamnat inuti gummirutnätet och under den lilla bit inlägg som fortfarande satt ihop.

Så därför offrade jag en tunn yogamatta. Jag använde inläggen som mall och klippte ut 4 stycken, limmade ihop dem 2 och 2 och klippte till dem så de passade bättre.

Efter det var det bara att knöla ner de nya inläggen och jag lade det gamla över för yogamattan är (var) liksom knallrosa. :)

Enligt sonen själv så har han aldrig haft skönare skor på sig. Vilket innebär att jag gjorde helt val i att offra yogamattan för sonen är viktigare än en matta.

Inga kommentarer: