söndag 4 januari 2009

Vem behöver en hund..

när man har en katt som min?

Hon har lärt sig att om hon kommer med sin leksak till mig så kastar jag iväg den och hon kutar efter, hämtar leksaken och kommer tillbaka och ger den till mig. Hon har även lärt sig att komma på kommando. :) Jag gör ett speciellt ljud med fingrarna och vips sitter hon där. Hennes bror å andra sidan är inte lika intelligent. Eller så är han kanske det? Han kanske är för smart för att springa efter en leksaksmus utan ligger där och tittar på sin smått galna syster som jagar förbi med en fullständigt utsliten leksaksmus i munnen.

Om det är något djur jag tycker om så är det katter. De är självständiga, lekfulla, kärleksfulla och de får mig att skratta. Om man bara kunde lära dem använda en vanlig toalett så skulle jag slippa behöva göra rent kattlådan varje dag. *ler* Skämtar bara. Om priset att få ha dessa härliga små varelser i mitt hem är en ren låda, mat och friskt vatten så godkänner jag dessa vilkor helt och hållet.

Nästa trick att lära dem är att se till att de inte väcker mig på morgonen. De är så mjuka och goa och vill gärna kela men låt mig få sova i alla fall. :D

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Har också två katter (bröder). Den ena är nog schizoren, för han tror att han är en hund. Kan sitt, ligg, dansa och kommer när man ropar... :-D