onsdag 14 januari 2009

Jag älskar våra mysfredagar.

Fredag eftermiddag börjar vi med att handla tillsammans. Vi köper in allt vi behöver till en pizza och lite godis på det. Sedan åker vi hem och jag förbereder degen och alla ingredienser.

Var och en gör sin egen pizza och brukar jag erbjuda tomatsås, taco-färs, skinka, lök, paprika, ananas, champinjoner, kantareller, mozzarella och pizzaost. Var och en komponerar ihop sin alldeles egen blandning. Måste säga att taco-färs och kantareller var en höjdare och mina smaklökar studsade omkring i timmar efteråt!

Så slår vi oss ner i soffan och äter våra pizzor framför teven och har det mysigt. När pizzan är uppäten kommer det allra bästa! Jag har en bäddsoffa i vardagsrummet så den bäddar vi ut, hämtar lakan, våra täcken och kuddar och bäddar inför kvällen.

Barnen får välja en film och sedan kryper vi ner alla tre tillsammans i sängen och tittar på film tills alla slocknar! Där sover vi hela natten.

Tyvärr så kan vi bara göra det är varannan fredag men å andra sidan har vi alltid något att se fram emot de helger barnen är hos mig. :)

Nästa fredag är det dags för en ny mysfredag igen. Denna helg är jag barnledig så jag hade planer på att jobba med grafik och se om jag får ordning på allting. Måste bara smussla fram mer material att arbeta med. :)

2 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

Åh vad mysigt det låter! Funderar på att sätta in en tv i sovrummet, så vi kan ha sådär mysigt vi med.

Gin/Ginny sa...

Jag skulle inte överleva en dag om jag inte fick sms:a... eller blogga då :) synd jag inte har Wap, då kunde jag ju sms:a till bloggen! :)