måndag 19 januari 2009

Mycket ska man vara med om

men om jag ska vara ärlig så finns det inte mycket som höjer mina ögonbryn idag. Fast i morse fick jag mig ett gott skratt.

Trötta och slitna körde vi upp till parkeringen vid dotterns förskola och ser att det står 3 bilar där redan och de gick på tomgång. Jag fattade ingenting.

Knäppte loss dottern och skulle precis sätta ner henne på backen då en av personalen från hennes avdelning kom upp mot bilen.

Det visade sig att IT-killarna hade varit på förskolan under helgen, i fredags hade låssmeden plomberat alla dörrar utom en där huvudnyckeln skulle användas samtidigt som något hade krånglat med larmet.

Självklart hade inte personalen fått huvudnyckeln utan de hade bara nycklar till sidodörrarna så de kom inte in. Så där fick personalen sitta i bilar tillsammans med barnen och vänta i över 1 timme för att killen med huvudnyckeln samt en annan kille från larmfirman hade tagit sig över till förskolan och släppt in dem.

För ett tag sedan stod det i min lokala tidning om att politikerna ville starta en "buss-förskola" där barnen åt på vanliga förskolor men sedan åkte barnen i denna förskolan med buss till skogen/parken etc. Nu kom vi på den än mer eminenta idén om bil-förskola.

Fast personalen meddelade på eftermiddagen när jag kom för att hämta dottern att tyvärr så är de tvungna att avveckla bilförskolan.

Tack och lov var det bara -4 grader ute och bara 3 barn kom innan 8 så det var lugnt. Men jag fick mig ett gott skratt ändå. :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

hihi va roligt:P

Västgötskan sa...

Ha ha, alla sätt är väl bra utom de dåliga. :-D

Västgötskan sa...

Allvarligt, var la du in signaturen så den alltid kommer med? Jag letar och letar men hittar inte... :-(