tisdag 13 januari 2009

Bord duka dig.


Apelsinklyftor, nybakade scones, pålägg, mjölk och oboy står och väntar ute i köket. Tänk om det ändå hade varit en liten fe som smygit in under natten och bakat brödet. Fast jag kanske ska byta namn till Tingeling istället. :)

Nybakt bröd till frukost är faktiskt något jag bjuder på ganska ofta i mitt hem.

Kolla in mina tråkiga köksmöbler. Jag fick inte med några möbler alls förutom barnens säng när vi flyttade så jag har fått möbler donerade från höger och vänster. Köksmöblerna kommer från min pappa och de är runt 30 år gamla.

Jag funderar på att klä om stols- och soffdynorna och passa på att stoppa dem lite extra, måla allting vitt och på bordsskivan funderade jag på om jag kunde göra egna vykort med recept på olika maträtter som jag själv skriver ut och sedan lackera hela ytan med båtlack.

Det om något skulle ju vara ett väldigt personligt bord.

Inga kommentarer: