torsdag 22 januari 2009

Jag ÄLSKAR BankID!!!

Först misstänkte jag att hon bara lurades när hon sa att hon hade ont i magen. Det är någonting hon använder hela tiden för att slippa gå och lägga sig, slippa äta mat, slippa bada, slippa städa. Ja ni förstår rutinen.

Men hon brukar aldrig eller rättare sagt sällan använda ont i magen när hon ska till förskolan och vi väl börjar klä på oss så det var väl bara att börja ringa runt. Ringde till den aktuella förskolan och meddelade dem, mailade min chef och installerade bankid på denna dator och anmälde VAB via fk:s sida och bankid.

Det enda jag inte kunde göra elektroniskt förutom att ringa till nya förskolan jag skulle jobba var att ringa till dotterns förskola och meddela att hon inte kommer samt ringa till sonens fritids att han kan gå hem direkt efter skolan.

Vilken cirkus det egentligen blir när jag måste vara hemma:
1. ringa aktuell förskola där jag ska jobba
2. meddela min chef
3. ringa förskola
4. ringa fritids
5. anmäla till fk

Det är nästan så man själv vill ta ut en dag ledigt för att stanna hemma och fixa till allt.

Inga kommentarer: