onsdag 14 januari 2009

I löv cookbooks!

Photobucket

Jag dricker inte alkohol, alls. Jag röker inte. Jag snusar inte. Är inte beroende av mediciner eller droger. Det jag är beroende av å andra sidan är kokböcker, handarbetsböcker och tidningar! Rejält beroende!

Jag hittade till och med en bokklubb för bara kokböcker och då var min lycka gjord. Det tillsammans med en bokklubb för pysselböcker och att jag prenumererar på pysselpaket gjorde att jag var i himmelriket varje månad! Numera kommer det bara hem pysselpaket för jag har inte råd med kok- och pysselböcker längre.

Men det hindrar inte mig från att smita in till antikvariatet stup i kvarten och leta upp kokböcker och pysselböcker. Numera är jag så välkänd i en butik att så fort jag dyker upp så berättar ägaren för mig vilka nya böcker som finns inne som kan vara av intresse för mig. :-)

Och böckerna kostar 20-80:- styck vilket gör att man kan få med sig en hel del hem om man har tur. :)


1 kommentar:

Gin/Ginny sa...

Nu har jag ju glömt bort vad jag skulle skriva! :( ;P

(och så kom det upp två kommentar rutor nu? får du detta två gånger nu?)