lördag 17 januari 2009

Älskade leksak

Efter 2½ års troget tjänande valde min första kära leksak att somna in för gott. Det var både sorgligt och spännande att välja ut dess ersättare.

Tro nu inte för allt i världen att jag är en person som tycker om att skryta om ägodelar eller än värre - sätter sig i stor ekonomisk kris pga denna besatthet att äga dyra leksaker (tänker på en speciell person).

I mitt hem har jag varken micro, hårblås, vattenkokare, kaffebryggare, brödrost eller en kamera för den delen. Jag har inte ens en dammsugare! :)

PhotobucketMen jag har en ny liten vän: En SonyEricsson C905i - en Cybershot med 8.1 megapixel kamera! Jag älskar min nya telefon!

Eftersom jag inte har någon fast telefon så behöver jag en mobil och jag kommunicerar mest via sms vilket blir väldigt billigt. Något som jag gör dagligen är att fotografera och av denna enkla anledningen valde jag denna telefon.

Samma kväll jag fick telefonen smet jag in på en site via telefonen och laddade ner en hög Solitaire- och Sodukuspel. Redan första kvällen tömde jag batteriet genom att sitta och spela när barnen somnat.

Roligast är nog bilspelet där jag inte behöver använda vare sig joystick eller knappar utan jag bara lutar själva telefonen för att få bilen att gå framåt/bakåt och svänga.

Det är tur att laddaren till telefonen sitter bara 1-1½ meter från soffan och jag kan sitta i soffan och spela med sladden i. :)

2 kommentarer:

Bloggullet sa...

Du har något att hämta hos mig.
Kramar

Västgötskan sa...

Jag har också kollat på den telefonen. Den eller C902 (lite billigare) och 5 megapixelkamera.