torsdag 8 januari 2009

Bakgrunder och Widgets

Det finns en hel del olika siter där ute med bakgrunder till blogspots sidor.

Själv använder jag http://www.thecutestblogontheblock.com/ för bakgrunden och min lilla widget. En widget eller gadget är en liten bild eller annat roligt man kan lägga till på sidan.

Om du vill använda en bakgrund från denna sida så lägg om din blogg i "minima". Allt du skrivit, alla bilder, teckensnitt och allt kommer att finnas kvar.

Klicka på den bakgrund du valt på cutest så får du upp en html kod. Denna kod klistrar du in i en gadget. Dina gadgetar finns under layout till bloggen. Välj en gadget (jag lägger min i den högra raden) och välj html/JavaScript. Klistra in hela koden i den stora rutan, skriv inget i överskriften. Spara och så är du klar och har fått en ny bakgrund till din sida.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Har använt mig av många av dina bloggtips:) Det enda som jag inte förstår är när du skriver att man ska lägga bloggen i minima, det har jag inte gjort innan jag gjort några ändringar då jag inte vet vad det är...har jag gjort något galet då? MVH Camilla