fredag 16 januari 2009

Nu är det officiellt!

På söndag avslutar jag min tid som sjukskriven och återgår till de arbetandes skara. Jag har fått jobb som utbildningsvikarie i kommunen och kommer att gå omkring på 4-5 olika förskolor 4 dagar i veckan enligt ett fast schema.

Arbetet är på 80% och även om jag blev erbjuden 100% om jag ville så känns 80% som mer än nog. I slutändan kommer vi ändå att få 4-5000:- mer att leva för varje månad. Detta är bara ett långvikariat men det känns riktigt spännande i alla fall.

Det som var bra med separationen var att jag verkligen har rensat bland alla mina utgifter och dessa är idag minimala! Det finns bara en enda "onödig" utgift bland mina räkningar och det är ett pysselpaket jag får hemskickat varje månad.

Utöver det är det bara fack/a-kassa, csn, hyra, billån, barn- och skolbarnomsorg, försäkringar & mobiltelefonen. Internet, el, garage och tvättmaskin ligger inbakat i hyran på 5000:-.

Om en kort stund kommer exet och hämtar barnen och jag får en barnfri helg. Jag har planerat att sitta uppe halva natten och bara uggla, sova till 3 på eftermiddagen och bara slappa omkring i myskläder fram till söndag då barnen kommer hem. :)

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Låter gott! :-)

Beas sa...

Lycka till med jobbet! :-)