onsdag 14 januari 2009

Jag vill duscha!

Okej det där lät desperat. :)

Det är alltid svårt att duscha här för det hänger nästan alltid tvätt ovanför badkaret men det går utmärkt att bada vilket barnen gör dagligen. Själv är jag inte mycket för att ligga i badet. Nu har jag gett upp på att vänta tills tiden mellan att jag tar ner en laddning tvätt och sätter upp en ny. Jag kom att tänka på en väninnas dotter som bodde i en studentlägenhet med det minsta badrum/VC jag någonsin sett och hon duschade faktiskt över toalettstolen. Så idag stod jag på golvet och duschade! :)

Helt sjukt men det fungerar ju så varför inte. Och golvet blir ju rent samtidigt. Dock inte en metod jag rekommenderar men ibland måste man. Fast å andra sidan har jag varit tvungen att skölja av mig i ett kallt garage i källaren under ett par veckor när vi väntade på den nya varmvattenberedaren.

Det var ingen höjdare mitt i vintern att gå ner i garaget i källaren och stå över vattenbrunnen. Barnen badade i baljor i köket och mannen på jobbet/träningen. Det hände att jag smet in i omklädningsrummet på gymmet jag med bara för att då duscha av mig ordentligt några gånger i veckan men eftersom vi bara hade en bil och oftast hade mannen den så kunde jag inte ta mig till gymmet så ofta.

Jo jag skulle faktiskt vilja tvätta håret men fått order av min frisör att inte tvätta det för jag ska tona håret i morgon och hon vill att håret ska vara skitigt så jag får väl vänta till i morgon förmiddag innan jag får håret tvättat.

Undrar om jag ska knyta en sjal över huvudet idag när jag kliver utanför dörren? :D

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Va, tycker du inte om att bada?? :-O

Jag har bara duschkabin nu, jag längtar efter att få klart badrummet på 2:a våning!! :-D

Seven sa...

Jag vet att jag är ovanlig men de enda gångerna jag föredrar badkaret framför duschen är när jag är sjuk eller fryser. Annars föredrar jag duschen.

När jag var ner till bostadsförmedlingen för att beställa en tvättmaskin fick jag välja mellan en standardmaskin och inget badkar eller en mindre tvättmaskin och ha badkaret kvar.

Jag tog den mindre maskinen för barnen älskar att bada.