torsdag 15 januari 2009

Men det ser du väl?

Följande scenario utspelade hemma hos oss för något år sedan. Sonen var då 4 och vi hade precis köpt PS2 och jag och barnens pappa satt och spelade ett bilspel mot varandra.

Spelet var av det slaget att två förare spelade mot varandra på en delad skärm. Som vanligt pratar jag när jag spelar och jag är helt inne i spelet. Jag spanar efter mannen som ska vara strax framför mig.

"Men var är du någonstans?" frågar jag till slut
"Han sitter ju här brevid dig mamma. Ser du inte det?" Kommer det klockrent från sonen.

hehe

1 kommentar:

Gin/Ginny sa...

haha! Älskar när "dumma frågor får "dumma" svar!

Appropå det så var det en liten tjej som fyllde år som var inne och handlade på jobbet. "fyller du år idag! vad roligt! Hur stor är du nu då?" frågade jag. Hon tittade på mig som om jag var dum i huvet där jag satt. Backade ett steg så jag såg henne i fullängd, sträcker ut armarna och svara "så här stor!". Ridå.