onsdag 14 januari 2009

Ni behöver inte tycka synd om min dotter.

I och med att vi bor 3 personer i en 2a så krävs det en del omplanering utöver det vanliga. Barnen sover båda två i sovrummet och de leker mest där inne men själva rummet är designat utefter sonen så att han har en plats att vara på när han får hem vänner. Dotterns saker står ute i hallen.

Det faktum att hennes lekrum är hallen har höjt ett par ögonbryn kan jag lova! Själv har jag upptäckt att hallen är den perfekta platsen för en nyfiken liten 4-åring som vill ha koll på allt och alla. Tidigare hade hon en hörna i sovrummet till sig. Okej det var en ganska stor hörna men hon lekte inte där. Nu när en del av hennes saker är i hallen leker hon hur mycket som helst med sina dockor!

Nu kan hon se vart alla i familjen är och jag har lagt en stor matta på golvet så det är mjukt och skönt att sitta där och leka samtidigt. En vacker dag hoppas jag på att få tag i en trea i området. Det roliga med dessa treor är att på övervåningen finns 2 sovrum, 1 badrum och 1 förråd. Förrådet är egentligen ett mindre rum med eget fönster och det skulle då bli mitt rum och barnen får ta de två stora rummen.

Jag lovar. Det är inte synd om min dotter för att hon för tillfället leker i hallen. Å andra sidan är ju hela hemmet en stor lekplats för dem. :)

1 kommentar:

Gin/Ginny sa...

Det låter ju perfekt.. här hemma är dottern i alla fall alltid där vi är, fast hon har ett eget rum att vara i. Som du skriver "den perfekta platsen för en nyfiken liten 4-åring som vill ha koll på allt och alla" :)

Vilken fin bakgrund du har nu btw!

kram!