söndag 11 januari 2009

Färdig! Kom och torka!


*hehe* torka golv alltså för jag är klar med städningen. Det är väl en av fördelarna med att bo trångt - det går fort att städa: nackdelen är att om 2 saker ligger på fel plats så ser det ut som om en tornado svept in genom lägenheten. :-)

Jag vantrivs verkligen när det är rörigt hemma men pga mitt nuvarande tillstånd så har jag ofta svårt att börja någonstans för hjärnan går i baklås när jag blir lite för stressad och jag vet inte vart jag ska börja. Det har medfört att jag har saktat ner tempot på mitt liv och jag börjar äntligen att uppskatta ett lugnare tempo för jag behöver inte ha tio projekt på gång samtigt, jag duger bra som jag är ändå. :)

För ett tag sedan gick jag med i en lista som heter FlyLady där man får små uppdrag varje dag att utföra och en fin liten lista på dagliga rutiner gällande städningen. Följer jag denna lista så klarar jag mig galant men så fort jag avviker från den så brakar det åt skogen. Okej då. Överdriver kanske lite då. :) Det tog en timme att städa hela lägenheten vilket egentligen inte är så farligt med tanke på att jag har ändå städat 5 rum: sovrum, kök, hall, vardagsrum och badrummet.

För den som inte redan vet det så drabbades jag av en akut kris i somras efter att jag hittade min mans profil på en sexkontaktsite och allt vad det sedan innebar för oss som familj. Jag använder bloggen: "En singelmammas överlevnadsdagbok" som terapi för att skriva av mig i. Länken dit finns bland länkarna till höger till alla mina bloggar.

3 kommentarer:

Beas sa...

Vad du verkar go i din beskrivning av dig själv och din vardag med barnen. Jag tycker du verkar vara en toppentjej som gör det bästa av det mesta.

Layouten blev om möjligt ännu bättre nu. Personligt! Fräckt!...och... "imponerande" är ord som jag skulle vilja använda.

Jag har kopierat in din beskrivning av hur man gör egna bakgrunder i anteckningar, men funderar över var du lägger in bakgrunderna...i själva HTMLmallen eller i gadgets i sidelementen?

Seven sa...

I en gadget i sidelementen. Det är lättare så istället för att leta igenom html-koden varje gång.

Bloggullet sa...

Tänk om någon sa till en dagligen vad man skulle göra, som kunde känna av vad man orkade prestera just då. Och du har alltid så bra och roliga tips på finesser på nätet.
Kramar