onsdag 21 januari 2009

Det var då självaste ....!!!!!

Jag tror jag blir vansinnig!!

Igår när jag kom hem luktade det verkligen kattkiss hemma och det med råge! Jag rensade kattlådan men det hjälpte inte mycket. I morse stack jag och handlade ny kattsand och bytte sand i lådan innan jag åkte till jobbet och tänkte att när jag kommer hem så kommer det att vara bra.

Så fort jag öppnar dörren känner jag lukten igen och nu får jag frispel! Sätter barnen på att kolla kläder ifall att hankatten skulle ha skvätt någonstans, tvättar allt jag kommer över och det luktade ändå!

Men så kläcker min dotter ur sig att hon kissat på sig på mattan en natt för någon dag sedan och så fort jag slängt ner mattan i en sopsäck, knytit ihop säcken och hävt ut den på balkongen så försvann lukten.

Olyckor händer så lätt och jag lägger absolut ingen skuld på min dotter men jag skyllde en hel del på katterna! :D Nu ska jag bara boka stora tvättmaskinen för att tvätta mattan - tillsammans med en halv flaska ättika känns det som. *skrattar*

Och jag som inte ens bakar drömmar för jag klarar inte av lukten av ammoniak och nu tog det över ett dygn att identifiera vart doften kom ifrån.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hihi:P visst har du 2 katter?!

Seven sa...

Vi har två katter här hemma:
Alvin är sonens katt
Mimmi är dotterns katt

Barnen har själva fått namn till sin egen katt. Mimmi-stackaren byter namn flera gånger om dagen om dottern får välja.