söndag 25 januari 2009

Min dagliga rutin

Det här var en lista jag snubblade över när jag mådde som värst. Hade det inte varit för denna hade mitt hem sett ut som om en bomb hade briserat mitt i någonstans. Det är ju så när man befinner sig i en akut kris som jag gjorde att förmågan att se vad man ska göra och även börja med försvinner.

Tyvärr släppte jag en del på dessa rutiner och vips så förlorade jag kontrollen. Inte mycket men tillräckligt för att jag skulle känna att det inte känns bra.

Så här är min lista över mina dagliga rutiner. Jag har även en lista för saker att göra varje dag i 5 veckor framöver. :)

Listan hittade jag på FlyLady och jag har modifierat listorna för att passa in i mitt liv.

* Morgonrutiner:
- Klä mig från top till tå, gäller även hår, ansikte och borsta tänderna.
- Bädda sängen.
- Putsa badrummet – handfat, toalettstol.
- Tömma diskmaskinen.
- Starta om tvätten.
- Titta i kalendern.
- Vad ska jag göra idag?

* Vad blir det till middag?
* Drick mitt vatten
* Småplocka i 15 minuter
* 15 minuter av ömhet


* Innan jag går och lägger mig:
- Ta fram alla kläder inför i morgon.
- Titta I kalendern.
- Lägg fram allt vi behöver i morgon.
- Vart är mina nycklar?
- Ta två minuter för att städa en ”hot spot”.
- Putsa min diskbänk.
- Tvätta ansiktet och borsta tänderna.
- Gå och lägga mig i tid.

1 kommentar:

Mod sa...

Hejsan!
Jag är ingen bloggläsare men hittade din blogg av en slump. Jätteroligt att läsa alla dina tips. Det verkar som att många av våra bekymmer är de samma. Kram å tack för underbar inspiration :-)