onsdag 14 januari 2009

Mysteriet med den konstiga lukten

Något som drivit mig till vansinne idag är den konstiga lukt som fanns inne i köket. Jag gick ut med två påsar sopor - doften var kvar. Hällde ättika i vattenledningarna - det enda som skedde var att lukten fanns kvar blandat med ättika. Kollade igenom kylen om det fanns mat jag missat - nej. Letade igenom varje skrymsle för att se om katterna norpat någon mat och gömt undan den - icke. Ut och sniffade i trapphuset för en granne under mig är av utländsk härkomst och använder andra kryddor i maten än de jag är van vid men han var helt oskyldig.

Jag höll på att bli tokig! Satte barnen på luktjakt och lovade guld och gröna skogar och halva kungariket till den som hittade vart lukten kom från men ingen lyckades. Bytte ut både diskunderlägg och disktrasa men inget hjälpte.

Alldeles nyss slog det mig när jag stod och tog ett glas vatten att ett grytunderlägg hade ramlat ner i diskvattnet tidigare idag och jag hade ställt upp det för att det skulle torka och det var det som luktade!

Nu är underlägget kastat och lukten är borta! :D

Inga kommentarer: