torsdag 8 januari 2009

Skapa en ny header till din blogg.

Ha! Nu har jag tips till er som vill leka lite med en ny header och jag återgår än en gång till photobucket som jag tjatat som en galning om. :-)

Det finns tydligen en funktion där om digi-scrapbooking och jag satt och lekte en hel del och fick till slut till en header som känns okej. Se längst upp på sidan för att se min scrap/bild/header.

Jag gjorde misstaget att spara denna scrap men det visade sig att det inte gick att använda den som bild då. Så jag gjorde en print screen (på min dator heter knappen prt sc) och jag klistrade in bilden i mitt bildredigeringsprogram och klippte ut den bit jag ville ha kvar. När man först gör en print-screen så känns det som om man inte fått en kopia av sidan men det får du.

Jag ändrade storleken på denna bild till 640x480 i storlek för att den ska passa ordentligt i bloggen. Sedan är det bara att lägga till den i din header i layoutformatet.

Inga kommentarer: