lördag 31 januari 2009

Världens bästa jobb!

Om det är någon som har världens bästa jobb så är det jag!

Vad kan vara bättre än att komma till jobbet på morgonen och mötas av 15+ leende ansikten och att få spendera hela dagen tillsammans med dem. Att få kramar, att läsa för dem, att lyssna till deras berättelser, att hjälpa dem bli självständiga individer och få uppfylla deras nyfikenhet för omvärlden och skapande!

Igår kom jag för andra dagen i rad till samma förskola och en liten flicka på 2 år kom rusandes emot mig när jag kom och slängde sig mot mina ben och höll om mig. Jag hade inte ens hunnit få av mig kläderna. :) Det ger så otroligt mycket att arbeta med dessa härliga små barn och jag älskar verkligen mitt jobb!

Efter att vara mamma så är det här verkligen min uppgift här i livet.

3 kommentarer:

Västgötskan sa...

Härligt, du vill inte flytta till Alingsås och jobba på sonens förskola? :-D

Seven sa...

Klart jag kan. Får vi bo hos er under tiden vi hittar en egen bostad? :D

Mamasnest sa...

Vad härligt att ha en sådan inställning till sitt jobb! :-)